קרן פלסטינית מימנה את הדו"ח של "שוברים שתיקה" נגד צה"ל ב"צוק איתן"

שלמה בן יוסף No Comments on קרן פלסטינית מימנה את הדו"ח של "שוברים שתיקה" נגד צה"ל ב"צוק איתן"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "הזעקה נשמעה עד ירושלים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אתמול (א') פירסם ארגון "שוברים שתיקה" דו"ח המבוסס על עדויות כביכול של שישים קצינים וחיילי צה"ל שלחמו ב"צוק איתן". מן ה"עדויות" עולות האשמות קשות נגד חיילי צה"ל במהלך לחימתם בארגוני הטרור חמאס, הג'יאהד האיסלמי ועוד.

בהודעה מטעם "שוברים שתיקה" טענו כי " מניתוח העדויות עולה תמונה מדאיגה של שינוי דרסטי בנורמות הלחימה של צה"ל. במסגרת שינוי זה, ערכים כמו "טוהר הנשק" ו"חיי אדם" איבדו מערכם…..אף על פי שבין העדויות אפשר למצוא תיאורים נקודתיים של התנהגות פסולה מצד החיילים בשטח, תמונה מדאיגה יותר נוגעת למדיניות המערכתית שהנחתה את פעילות כוחות צה"ל בכל הדרגים והגזרות. העיקרון שהנחה את המדיניות הצבאית – מינימום סיכון לכוחותינו, גם במחיר פגיעה באזרחים חפים מפשע – לצד הניסיון להטיל אימה על הפלסטינים ולהרתיע אותם, הובילו לפגיעה אדירה וחסרת תקדים באוכלוסיה ובתשתית האזרחית ברצועת עזה."

כעת, חושפת תנועת "אם תרצו" כי מי שהזמין ומימן את הדו"ח של שוברים שתיקה היא למעשה קרן ערבית-פלסטינית היושבת ברמאללה בשם "מנהלת זכויות האדם והמשפט הבינלאומי". אותה מנהלת העבירה ל"שוברים שתיקה" סכום של מעל 300,000 דולר לכתיבת הדו"ח זאת לאחר שבאוגוסט האחרון אישרה המנהלת בקשות לסיוע חירום מצד ארגונים שותפים, אשר פנו אליה בעקבות קריאת המנהלת אליהם בנושא.

דגש המנהלת היה לחקור ולהתמקד ב"תיעוד הפרות של זכויות אדם והפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי, במהלך הפגיעה הצבאית המתמשכת על ידי ישראל ברצועת עזה…"

המנהלת הדגישה את הצורך בתיאום מאמצי התיעוד על מנת לתמוך בתיעוד הנוכחי והעתידי ובמאמצי החקירה על ידי ארגונים במטרה לסייע למנגנונים לאומיים ובין-לאומיים.

המנהלת הפלסטינית אשר מימנה את הדוח האחרון של שוברים שתיקה אף עומדת בקשר ישיר עם ארגוני טרור ואישים שעסקו בעבר ובהווה בפעילות טרור נגד ישראל כגון החזית הלאומית לשחרור פלסטין וגורמים בג'יהאד העולמי.

מתן פלג מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מסר : "ארגון שוברים שתיקה הוא ארגון המופעל על ידי גורמים זרים ועוינים למדינת ישראל. ארגון המנצל פרצות בחוק הישראלי על מנת לפעול ללא הפרעה בשם אינטרסים מסוכנים לקיומה של המדינה. לא יתכן שקרנות ערביות ופלסטיניות בעלות זיקה לטרור יזמינו דוחות מארגוני תעמולה ישראלים בכדי להשלים את מערך הלחימה שלהם בישראל. על היועץ המשפטי לממשלה לפעול באופן מיידי בכדי לשנות את אותם סדקים ונקודות תורפה בחוק. כמו כן אנו קוראים לזרועות הביטחון של מדינת ישראל לקחת ברצינות רבה יותר את הקלות בה גורמים זרים ועיונים מפעילים ארגונים ישראלים שפועלים נגד מדינת ישראל וחייליה."



0 תגובות